onsdag 22 oktober 2008

Arligt, engelsk TV!

Jag ar nu sjukt uttrakad, ja och sjuk. Kanner mej dock liiiiite battre idag, jag har sovit i 14 timmar i strack. Engelsk TV ar uraldrig och jag ar inte en san typ av manniska som uppskattar kvaliteen pa bbc news. Daremot har vi installerat free view, sa vi har tillgang till nagra kanaler som visar amerikanska serier, samt typ 70 kanaler som saljer tomtar, gurkskivare och fula klockor, en kanal om Gud och en kanal om sport. Jag haller mitt hopp till de tva ynka kanalerna med amerikanska serier som visas om och om igen varvat mellan de bada kanalerna, samma avsnitt hela dagen. Idag har jag tittat pa samma avsnitt av Gilmore Girls tre ganger och OC tva ganger. Jag har aldrig riktigt gillat Gilmore Girls, men allt e ju relativt. Nu e det grymt bra!

Lite betraktelser om England:

Om man dricker fruktte i England raknas man som lite borta i huvudet. Man dricker, iallafall har, helst Yorkshire Tea.

Man ater yorkshire puddings till alla vasentliga mal, hela tiden. Det e som jattestora pannkakor, ganska gott! Ibland bakar man ocksa in en o annan godtycklig korv i en jattebautastor yorkshirepudding och haller gravy over, se nedan. Mindre gott!

Sas ar 'gravy' - ett brunt pulver som blir en tjock gegga som smakar buljong. Efterlysning: graddbaserade saser! kalla creme fraiche saser! bearnaise-sas! Aaaaaah!

Det ar en fantastiskt fin hostdag idag, sa jag ska se om jag kan samla krafter till atmonstone kravla mej ut till parken. Eller till apoteket. Avslutande betraktelse:

Engelska apotek ar underbara. Dom saljer choklad, orter, mumbu jumbo, hokus pokus, jattestarka varktabletter med morfin i, bakfylletabletter, jatteskona badoljor, receptbelagda lakemedel och skvallertidningar - allt i en harlig kompott! me like.




Inga kommentarer: