tisdag 11 oktober 2016

Höstpromenad och garderobstädning

Igår var det en riktigt härlig höstdag. Soligt men lite kyligare. Jag gick en promenad i kofta och halsduk för första gången iår. När jag kom hem drog jag igång den stora klädgenomgången som sker två gånger per år. Alla sommarkläder stuvades undan och alla höst- och vinterkläder togs fram. Det tog sin lilla tid. Katten hjälpte till med att lägga sej på olika plagg och prova hur de fungerade som filt.

Ljust kall blå himmel. Typisk hösthimmel!
Söta fönsterluckor!
Så himla gullig stuga ... Det stod en skylt utanför att den hyrs ut. Älskar dörren!

Älskar sådana här gamla skyltar ...



När allt var klart så blev det myskväll med tända ljus och en halv säsong Frasier.

6 kommentarer:

Monica sa...

Åååh vilken härlig blå himmel! Och vad bra att ha garderoberna fixade, du är effektiv men så har du ju så bra hjälp också:-), kul hon är lilla gullet. Sött hus!

Annika sa...

Precis, det är precis det som jag ska göra idag. Byta sommarkläder mot höst/vinterkläder. Det tar sin lilla tid, men det är så skönt då det är gjort.
Och jag får också ha på mig jacka numera då jag är ute och går. Men, det ska snart bli varmt igen, 24 i nästa vecka. För mig får det gärna ligger runt 15 ett tag nu, gillar det.
Frasier är kul, tror rubber ligger på Netflix. Själv håller jag på med Last Man Standing, lite halvkul sådär en kväll.

Steel City Anna sa...

Mamma: hon är väldigt rolig och har verkligen blivit morsk av att bo här. I början hade hon gått iväg när det blev bökigt på sängen men nu är sängen hennes utan tvivel och hon gick runt och inspekterade :) det var en jättefin dag igår. Nu ska det regna ett par dagar.

Steel City Anna sa...

Annika: jag är ett stort Frasier fan :) tycker det är en så mysig serie, och rolig! Plus att det finns så himla många avsnitt att välja bland. Last Man Standing har jag inte sett. Ska snart se om season 7 av Gilmore Girls, har äntligen kommit ifatt Gilmore Guys nu och det är roligare att lyssna om avsnitten är fräscha i huvudet. Deras podcasts blir sannerligen inte kortare med tiden! Jag lyssnar i portioner om typ 30 minuter :)

FREEDOMtravel sa...

Fina bilder! Vi har varit bortskämda med en veckas värme på Malta, men nu är det snart svensk kyla som gäller ;) (Men vi kommer fortsätta blogga om Malta ett tag till)

Steel City Anna sa...

Freedomtravel: förstår att ni haft det fint! Hösten kan vara trevlig den med såhär i början :)