tisdag 22 januari 2013

Vasaskeppet, Gamla Stan och skärgården, men störst av allt är Konsum

Ikväll har jag jobbat sent. Väldigt många möten, jag har nog inte gjort annat än att ha möten. På sätt och vis en ganska trevlig dag, bättre än att sitta fastnaglad vid telefonen och datorn. Det har så smått börjat töa och bildas livsfarliga istappar. När jag gick hem vid niotiden var det helt öde ute. Inte en människa. Tyst, sånär som på rassel i skogen när tung blöt snö faller ner från grenarna. Ett nytt ljus, med snön och gatlyktornas sken i lätt dimma. Maken cyklar på motionscykeln i djup koncentration och jag läser väderprognoser. "Tänk", säger han plötsligt drömmande, "vad jag längtar tills vi åker till Sverige och vi kan handla på Konsum".

3 kommentarer:

Monica sa...

*skratt*, ja tänk om ni kunde komma hit snart, om ni hade lite mer ledigt! Men vi ska komma ihåg att åka till ett fint stort Konsum nästa gång, här har ju så många bra försvunnit och det lilla bara är kvar.

Trillingnöten sa...

haha! inget går upp mot konsum!

Steel City Anna sa...

Mamma: han längtar väldigt :)

Trillingnöten: det är ju slöseri med tid att ta med honom på alla turistgrejer. Nästa gång blir det konsumturne!