torsdag 17 januari 2013

Smått och gott

Mycket noga packat
Att jag skulle önska mej pulversåspresenter, det hade jag aldrig kunnat ana. Men här är sås "gravy", sky med mjöl, och det är ungefär det hela.
Den blåa lådan från mamma kom som sagt fram i vinter-ovädret. Fylld med en påse Twist, kaffe, makaroner, Marabou, pulversåser, Gott & Blandat, lingonsylt och tjocka rejäla ljus som passar i svenska adventsljusstakar, bland annat. Engelska ljus är rangliga och smala. Förrut fanns Prego som tog in mycket skandinavisk design, mumin-muggar och sånt, och de hade ljus från Sia. Vad jag saknar den affären. Nu får jag lägga dessa ljus på ett säkert ställe till nästa jul! Twistpåsen har jag redan öppnat och ätit upp alla lakritskolor först.

Tack mamma!

3 kommentarer:

Monica sa...

Varsågoda, mycket smått och gott ser jag det var:-), glad den kom fram i ovädret och hoppas det smakar:-). Ljusen kan du använda nu om du behöver, hinns nog med fler till jul:-)

Anonym sa...

Åh ett sådant paket skulle vara trevligt att få, trots att jag bor i Sverige. Mycket smått och gott ser jag. vi brukar skicka hallon- och kolasnören till svägerskan i England.

Steel City Anna sa...

Mamma: Tur du skickade när du gjorde för nu är det ännu mera snö!

Skullalundanna: Snören är goda, men IKEAs är riktigt skapliga också faktiskt så jag har mest begär efter choklad :) Vart i England bor hon?