torsdag 29 september 2011

Uppmuntran till mej

Ibland behöver man pyssla om sej själv som man hade pysslat om sin bästa vän. Jag dricker kaffe, länge. Läser en synnerligen lättläst tidning, mycket bilder. På kläder. Äter pannkakor. Och på vägen hem, då slinker jag in till blomsteraffären och säger att jag vill ha en riktigt upplyftande, trevlig, färgglad bukett, och där ska finnas en solros, men det är mitt enda krav. Floristen är så energisk och glad, oh vad fint det blir, utbrister hon och plockar en till gerbera. Är det en vän till dej som behöver uppmuntras? Ja! svarar jag. Just så, tänker jag, just så kan man också se på sej själv.

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag ska ta dig på orden och göra samma sak nån dag! Varför inte? Man måste ta hand om sig själv, det är så viktigt, varför glömmer man det? Härligt!

Monica sa...

Åh vad du är klok! Puss:-)

Steel City Anna sa...

Jag rekommenderar det :)