fredag 23 september 2011

Julgodis

Nu börjar det komma, det stora julgodissortimentet som verkar vara något alldeles särskilt i England. Hysterin när det gäller speciell julchoklad och kakplåtburkar med snötäckta stugor som motiv skulle möjligtvis kunna jämföras med Sveriges påskgodismani. Hela hyllor töms och fylls för ändamålet. Chokladrenar, chokladtomtar, chokladjulgranar, jultårtor, gigantiska julchokladskar, Christmas pudding - allt finns. Nu. Vem köper det nu? Någon måste det vara. Jag köpte iallafall en chokladjulgran. Men en tårta med jultomtar på och vit kristyr - det skulle kännas lite som att gå över gränsen helt och hållet.

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Men åh! Det artar sig!! :) Äntligen!

Monica sa...

*skratt*, ja att det finns nu redan, undrar också vilka som äter chokladjulgranar;-). De där plåtburkarna kan jag tillbringa en längre tid vid, nostalgitänkande:-) och så fina allesammans, väldigt fina, men så tänker jag att de kan ju bara användas vid jul här med så det räcker väl med några stycken.

Steel City Anna sa...

Monica: Idag såg jag flera äldre damer köpa julkakor i plåtburk :)

Trillingnöten: Jajamän :) Om du bodde lite närmre skulle jag bjuda in dej på jultårta :)