fredag 2 september 2011

Enkät-dags

Jag blir så glad när jag hittar sånna här list-liknande saker. Om det är roligt att läsa är en annan fråga, jag har iallafall utomordentligt roligt när jag fyller i.


Brukar du komma i tid?
Det varierar. Oftast. Ibland är jag jättetidig. Beror på om jag känner mej pressad eller behöver prestera nåt, då vill jag vara i god tid så jag inte är extra stressad. Till möten på jobbet och så. Men annars kan det hända att jag är lite småsen.
Har du bra kondition?
Nej, herregud.
När blev du fotad senast?
Förmodligen när min mamma var här i augusti.
Hur känner du dig nu?
Glad att arbetsveckan är slut och att förkylningen lättat lite. Väldigt trött och ont i ryggen. Planerar en lugn kväll och sovmorgon.
Vanligaste färg på dina kläder?
Svart, senapsgul, rött, turkos.
Kan du laga mat?
Ja, det är bland det roligaste jag vet. Särskilt kött av olika slag.
Vad pluggar du?
Ingenting just nu. Nästa vecka ska jag gå på ett seminarium om psykologi och motivation i ett arbetslag.
Blir du bra på kort?
Om det är på rätt långt håll ...
När och varför grät du senast?
Jag grät lite i smyg förra fredagen när en av mina närmaste kollegor slutade, jag ville inte att hon skulle se det för hon var redan känslosvallande så det räckte.
Var det pinsamt att svara på det?
Nej.
Hade du en bra kväll igår?
Ja, jag spenderade tre timmar på puben med min kollega och åt massvis av curry, samosas och Bombay potatoes.
Din favoritdryck på morgonen:
Kaffe.
Är du nyttig?
Jag är lagom nyttig.
Har du någonsin haft något jobb?
Ja, har alltid jobbat på lov och under studietiden och sedan dess. Ser fram emot att bli pensonär.
Är du blyg?
Jag är inte blyg men jag är tyst antingen om jag tycker att folk är korkade eller om jag inser att det jag själv skulle säga skulle vara det. "Var det lönt att öppna mun för det där" som en kollega från Norrland brukade säga, är en visdom jag bär med mej.
Vilken tid gick du upp idag?
Halv nio, jag försov mej.
Vilket tv-spel är ditt favoritspel?
The Sims, älskar det.
Hur mycket krävs för att du ska bli full?
Efter att jag flyttat till England och sett hur folk dricker här så ligger jag i lä hur jag än gör.
Jag sover:
Djupt varsomhelst.
Vad sade du senast?
"Did you put the salmon in the freezer?" till maken.
Var du på festival i somras?
Jag var ofrivilligt på festival i parken nära vår lägenhet i två dygn och relativt frivilligt på Gay Pride Sheffield.
Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Min mamma.
Vad skulle du behöva nu?
Energi.
Har du snygga skor?
Jajamän, noga med sånt.
Vad var det första du sade i morse?
"I'm supposed to be at work in 3 minutes!"
Har du sovit i din egen säng i natt?
Ja.
Har någon annan sovit i din säng i natt?
Ja, den här mannen jag är gift med.
Har du körkort?
Nej.
Är du ensam nu?
Nej, maken är hemma.
Vad ser du fram emot mest denna vecka?
En härlig höstpromenad i solen, en god lunch någonstans.

6 kommentarer:

Monica sa...

:-)

Trillingnöten sa...

Vilken underbar lista :) Jag kanske snor den jag :) Inget körkort? Intressant!
Av såna här "enkla" enkäter så tycker jag man får reda på så mycket om den som bloggar...eller så kanske man tror det :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Man får reda på en hel del roligt tycker jag, som man inte skule blogga om annars :) Inget körkort, tur jag gillar att åka dubbeldäckare ...

Elisabet. sa...

Himla roligt att läsa! Jaså, du har mycket i turkos och SENAPSGULT ,-))

Elisabet. sa...

Himla roligt att läsa! Annorlunda färger du tycker om .., senapsgult är för mig ångestframkallande. Jag hade gabardinbyxor i den färgen på en fest i början av 70-talet och den festen minns jag ännu med olust - det var dock inte byxornas fel -.

Steel City Anna sa...

Elisabet: Jag gillar starka färger. Har både röda och turkosa skor :) De där byxorna skulle jag gilla :)