torsdag 1 september 2011

Ett spännande program

Igår satt jag och slötittade på allehanda program på Svt Play eftersom jag var för trött och snuvig för att resa mej ur soffan, laddade också för kvällsjouren som gick bra med hjälp av min vän Lemsip. Detta fick mej att spetsa öronen - ett jättespännande program tycker jag. Programedaren är så söt, modig också som vågar ställa väsentliga frågor! Jag tyckte att det var intressant med diskussionen om arrangerade äktenskap och hur mycket utrymme föräldrarna har i beslutet. En av sönerna sa att de flesta människor söker någon typ av godkännande från sina föräldrar när det gäller val av partner och att de ofta är inblandade på något sätt. Det är en välkänd situation i filmer och böcker och kultur överhuvudtaget när man ska träffa partnerns familj första gången (roliga exempel här och här). Jag tyckte att det var en bra koppling, det fick mej att se en hel del likheter istället för skillnader.

7 kommentarer:

Monica sa...

Tittat, även far din har sett det förut, snart firar de pärlbröllop också;-)

Steel City Anna sa...

Det var även ett spännande avsnitt om hedningar, programledarens blick när någon tar fram en vanlig hammare vid middagen är obetalbar :)

Monica sa...

Får se om jag vågar titta på det, var det paret som hade en liten unge och bodde i en lägenhet nånstans?

Steel City Anna sa...

Japp :) Om något annat lands kulturer ska jag aldrig mer yppa ett knyst :)

Monica sa...

Inte jag heller;-) och jag tror inte jag brukar det.

Trillingnöten sa...

Måste kolla nu :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Du får gärna säga vad du tycker sen :)