fredag 2 september 2011

Härliga kvinnor

Jag har precis förgyllt min fredagskväll med att dammsuga och titta på Debatt, det senare var klart roligare.

Ett fantastiskt avsnitt, allt från den första bisarra debatten om programmet Maestro till mot slutet där urtypen av en göteborska klappar den en aning förskräckta chefredaktören Aaron på låret.

Jag skrattar ända in i själen när den fenomenala människan bakom kameran vänder blicken ifrån Regina som pratar om sitt giftemål med sej själv, till den helt underbart kontrastrika duon Gudrun och hemmafrun Åsa som sitter bredvid varandra och lyssnar på detta - Gudrun med ett lätt roat leende och klur i blicken, och Åsa, som ser ut som att hon hamnat på en annan planet.

Jag tyckte också att det ljuvliga yrvädret i väldigt blått som uttalade ordet skit såhär: tjyyyt, hade en poäng i detta att det är lite fånigt att låta kändisar leka ett yrke - det skulle ju vara konstigt att ha ett program som hette "Läkare" och låta komiker och Big Brother deltagare operera lite på lek och känsla för att få folk intresserade av biologi.

Helst av allt skulle jag vilja gå på middag med damen i blått, Regina, klämkäcka göteborskan, min idol Gudrun och hemmafrun Åsa. Eller tänk vilken makalöst Fångarna på Slottet det skulle bli till jul.


Det är damen i detta klipp jag menar, men detta är ifrån ett gammalt Debatt