måndag 12 september 2011

Storm




Solstolen är inget som lockar idag
Nu höststormar det verkligen och de löv som inte redan börjat falla, ja, de slits av träden nu, det riktigt prasslar i luften och krasar på asfalten. Det är svansen på orkanen från Amerika, som ligger över Atlanten och daskar och snärtar lite åt Englands håll, säger de på nyheterna. När jag blåst hem från jobbet hittade jag mina fina pelargoner sönderblåsta och det mesta hade vält på balkongen. Höstrusket lät inte vänta på sej i år.

3 kommentarer:

Monica sa...

Det ska komma hit inatt, börjar tidigt med höststormar i år och när allt blåser sönder på balkongen då blir jag ledsen, det kommer ju ofta så plötsligt och inte säkert man är hemma. Ett år kom minst en tornado;-) för de stora amplarna i taket fick snurr och snurrade ur skruvar och allt flög. Har inga amplar efter det;-). Synd på din jättefina pelargon som var en raritet, ser att de där gröna bladen jag petade i en kruka innan jag åkte hem har klarat sig;-)

Steel City Anna sa...

Ja, det var synd på pelargonen men den kanske tar sej!

Monica sa...

Ja det kan den göra, kanske bara en del brutits av så det finns blommor kvar.