lördag 31 oktober 2009

Happy Halloween!

Ännu en månad är förbi och jag kan inte påstå att jag ser fram emot mörka och blöta november. Oktober har bjudit på många soliga dagar, höstpromenader, marknader, besök från Sverige och Svenska Hjärtan-maraton. Nu känns det som en lång transportsträcka fram till julen, men jag har förstås redan börjat förbereda lite grand. Britterna har en förmåga att muntra upp det mesta i tillvaron och trista november brukar förgyllas av en hel del tidiga Christmas partyn och så blir det ju Bonfire Night på torsdag. Inte förrän nu känner jag att hösten börjat på riktigt, delvis för att oktobervädret varit så vackert och delvis för att sen jag fick det nya jobbet i september känns det som att jag blinkat en gång och plötsligt befunnit mej i november. Oktober känns som en enda lång dag. Jag får nog göra en minivariant av Projekt SSJ iår om jag ska hinna. Pepparkakor måste det absolut bli iallafall! Kanske redan i november ...

1 kommentar:

mamma sa...

Åh vad fort tiden gick hos dig, nu är det bara uppackning, har glömt vad som finns i väskan så det kan bli spännande, men jättenöjd med fina väskan och kängorna. Ha det riktigt bra nu älskling och prioritera sömn och vila när de tär möjligt. Puss