tisdag 13 oktober 2009

Det känns som fredag

Nej, inte för att det skulle vara någon uppsluppen stämning eller så. Utan för att jag känner mej som att jag redan jobbat fem dagar och att det helt omöjligt kan vara tre dagar kvar tills jag får vara ledig. Kontoret var fruktansvärt kaotiskt idag men jag stod ut med ett leende och tänkte att när jag kommer hem ska jag njuta med ett varmt bad och dricka te och kolla på en bisarr mängd svt.play. Det första jag märker är att vattnet ur badkarskranen hemma är brunt. Jag får hälla baljor från tvättstället över mej ala dusch i stugan på landet. Det var inte särskilt avstressande. Sen insåg jag att svt.play servern inte fungerar så istället tittade jag på det omdebatterade extra-avsnittet av Hollywoodfruarna som var alla tidigare programmen ihopklippta på ett nytt sätt med nyheten att Anna Anka berättar att hon har FEEEUUUJRA OOOOGNAR (fyra ugnar), Vjem hauuur dä liksom! och Maria Montazami har en plastpalm i vardagsrumshörnet som vi inte fått se förut.

Mina engelska vänner och jag jobbar alltid krockande skift så vi kan aldrig ses och mina svenska vänner går tydligen och lägger sej halv 9 på kvällarna (Du vet vem du är!). Måtte det bli lördag snart!

Inga kommentarer: