torsdag 15 oktober 2009

En morot

Sista krafterna måste nu uppbringas inför mitt sista mastodontpass innan jag får två hela dagar lediga, i rad. En lyx jag uppskattar. Jag har jobbat full rulle sen i tisdags, ja alltså tisdan förra veckan. För att överhuvudtaget orka med tänker jag på min och makens nya fredgastradition - räkafton. Det blir en liten morot att se fram emot, och så känns det väldigt svenskt. Jag tror att min återkommande hemlängtansperiod precis har börjat, det brukar vara så i upptrappningen mot julen och även en liten period i juni när man missar den där magiska ljusa försommaren. Men julen är värst!

Såhär mycket gott köpte vi förra fredan:
Ostbricka Räkor med skal!Hela härligheten. Märk väl hur små räkförpackningarna är. Jag köpte tre för att någorlunda fylla upp skålen.

3 kommentarer:

Karin sa...

Ser väldigt gott ut!!

Isabell sa...

Allt ser sa gott ut. Jag maste nog ut och kopa mig en brie ost.

mamma sa...

Mmmmm, det ser verkligen gott ut och vilken bra fredagstradition! Undrar om far din hakar på om jag visar honom;-)?

Ikväll har jag kokat krikonmarmelad, fick av grannen, hade i en gnutta saffran och det blev gott, men vilket evinnerligt plockande av kärnor.

Idag hos frisören hälsade jag på en bekant, vi har gått på samma gympa och Qigong tidigare och gjort lite övningar tillsammans, det ingick i programmet:-). Han är otroligt charmerande och trevlig, ja sällsynt trivsam, fast jag vet inte vem han är, men nu vet jag. Det är Peter Siepens pappa sa frisören.
Det har varit en väldigt solig fin dag här så skönt att koppla av lite för nu blir det full rulle i dagarna tre. Puss
PS Hittade en hästtidning till din lilla elev med medföljande diadem, men tänk om storebror blir avundsjuk, han kanske också ska ha nåt från Sverige?