onsdag 7 oktober 2009

En liten lista

Ibland får jag ett girigt begär efter att fylla i en lista. Det kryllar av dom på nätet. Här är en:

1. Hur gammal är du om fem år? 32 ... Oj, kan det verkligen stämma?

2. Vem var den sista du träffade? Min man

3. Hur lång är du? 169 centimeter

4. Vilken var den senaste film du sett? What Happens in Vegas - den var sådär

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? 'I've found your watch x' till en kollega som glömt den på jobbet

7. Vad är dagens planer? Två möten och ett nattpass

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? För ca 2 månader sen när vi var på semester i Sverige

11. Vilken ögonfärg har du? Gröna

12. När vaknade du idag? Klockan 9

13. Har du någon gång hittat en katt?
Ja, ett par gånger, vilket är lite konstigt med tanke på att jag altid bott i lägenhet. En gång var det en svart mager katt utanför vår lägenhetsdörr som jag tog hand om ett tag, jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände med den sen.

14. Vilken är din favoritplats? Botanical Gardens i Sheffield bland ekorrarna

15. Vilken plats föredrar du minst? Tesco runt hörnet när alla studenter ska handla där i klungor och stå i vägen och diskutera yoghurtsort

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Oj, så långt tänker jag aldrig.
17. Vad skrämde dig som barn? Det Onda Ögat i hallen (titthålet).
18. Vem fick dig att skratta senast? Robin i Robins på Svt när han snällrappar.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, jag köpte Edin Ådahl när jag var liten på vinyl.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? pyjamas
, alltid.
22. Hur många kuddar har du i sängen? en sju, åtta stycken

23. Hur många landskap har du bott i? 3

24. Har du någon gång spytt på fyllan? I Skottland när jag åt fisksoppa och whisky. Man måste prova whisky i Skottland. Fisksoppa däremot, ska man akta sej för.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota

26. Är du social? Ja, fast i små doser

27. Vilken är din favoritglass? Lakritspuck

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa ett sött tegelhus vid Endclife Park

29. Tycker du om kinamat? Ja, särskilt vårrullar

30. Tycker du om kaffe? Ja

31. Vad dricker du till frukost? Starkt kaffe

32. Sover du på någon särskild sida? På sidan
, vilken som
33. Kan du spela poker? Nej, jag är oförmogen att lära mej

34. Tycker du om att mysa? Jag är mysexpert

35. Är du en beroendemänniska? Nej, jag har rätt bra disciplin

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Min pappa

37. Vill du ha barn? Det vet jag inte just nu.

38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, sheffieldska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, ambulansscooter i Sälen när jag skadade knäet som liten. Det var roligt!

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet helt klart.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Lyxig mat.

42. Äger du dyra smycken? Nej. 

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ett plommon.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Det är nog Cecilia, vi frambringar det roliga ur varandra

46. Välj ett ärr på din kropp? Massor på smalbenen efter sommarsveriges myggor!

47. Vad har du för ringsignal? Nokias traditionella

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, en hel del.

49. Flirtar du mycket? Det gör jag nog.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Vid Graves Park.

51. Kan du byta olja på bilen? Nejhej.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag har inget körkort.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Det Osynliga Barnet av Tove Jansson, världens bästa bok fast det är ju en novellsamling. 

54. Läser du dagstidningen? Ja, på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Allas, veckans räddning! 

56. Dansar du i bilen? Nej?

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? det var nog Sommar i P1, jag lyssnar nästan aldrig på radio.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Att göra lista på jobbet

59. När var du i kyrkan senast? Det måste ha varit förra månaden i katedralen i Sheffield

Inga kommentarer: