tisdag 6 oktober 2009

Utan läppstift känner jag mej rädd

Sista avsnittet av Hollywoodfruar är över och bjöd på härliga citat a la ovan. På sätt och vis är det ganska skönt att denna serie äntligen är slut, jag tror inte man skulle kunna komma mycket längre. Agnes Nicole skulle titta på 20 hus till, Maria skulle köpa flera läppstift och Anna Anka skulle svära lite till. Och så skulle det bli tråkigt. Nej, det är bättre att sluta på topp, när det fortfarande är underhållande med vårdnadstvister om hundar iförda pyttesmå kepsar och bokklubbsträffar där ingen har läst boken. Och innan den obehagliga eftersmaken av föräldrar som jagar varandra i jeepar blir alltför bitter.

Ank-hysterin verkar nu vara helt förbi. Den varade bara några veckor. Jag tänker att det är tur att jag kommer från Stockholm, för det är ju det enda stället man kan bo på i Sverige menar Anka. Tänk om det bara var ishotellet i Kiruna som var min standard, vad jobbigt det skulle bli för alla att åka upp dit. Men jag skulle kanske prova Bjuv nästa gång? Där finns det två boenden, Pensionat Rosentorp och Pia Sose's Bed and Breakfast. Husdjur välkomna.

2 kommentarer:

Isabell sa...

Titta ocksa pa hollywood fruar, tyckte det var kul att se. Tycker de kan forsatta med serien men med nya fruar kanske. Den enda som var lite normal av de tre var Maria tyckte jag.

mamma sa...

Kul med Pias "hotell" med ett enda rum:-)och barnsängar och husdjur tillåtna. Där kunde paret Anka bott, tanken är helt absurd så där kan jag faktiskt förstå henne att hon tyckte det var svårt att välja boende i Bjuv;-). Men jag håller även med henne att kläderna ska strykas när hon betalat för det, lite nonchigt på Grand och dålig service. Och Herr Anka fick fel byxor tillbaka ungefär som på ett äldreboende:-) Men skönt det är slut nu, ämnet verkar uttömt.