onsdag 28 oktober 2009

Formulär från kommunen

Ibland kan ett till synes tråkigt brev få en att tänka till lite. Jag fick ett jättelångt brev från kommunen med massvis av frågor om hur det är att bo i staden som jag dragit mej för att fylla i. Så satte jag ändå igång och jag kom på mej själv med att vara positiv och nöjd med allting. Jag känner mej trygg på kvällarna eftersom det alltid är fullt med frejdiga studenter på pubarna, jag älskar alla parker, min tandläkare är trevlig, vårdcentralen ligger 2 minuter från mitt hem och jag har alltid fått tid inom tre dagar när det varit nåt eller fått hjälp på drop in tiden, affärer och apotek ligger precis intill och likaså bussar och spårvagn. Jag kände mej tarvlig när jag klagade lite på att det kan vara lite skräpigt på gatorna men det beror ju på utelivet som för det mesta är en trevlig del av Sheffield. Det är mycket man tar för givet men nu kom jag faktiskt på hur mycket jag tycker om att bo här. Och just nu längtar jag inte till Sverige ett endaste dugg. Det kanske till och med blir kalkon till jul? Fast där går nog gränsen ...

1 kommentar:

mamma sa...

Hej älskling, ja det mesta, kanske allt, fungerar väldigt bra och dessutom är folk så trevliga överallt. Sheffield är en väldigt trivsam stad. Puss