fredag 12 januari 2018

Tidsfördriv

Den här tiden på året är ganska trist. Grått väder och allmänt antiklimax efter julen. Det får bli en till lista som tidsfördriv.

Du heter: Anna

Smeknamn: En av fördelarna med att ha ett kort namn är att man slipper smeknamn. Officiellt iallafall. Folk som känner mej väl kallar mej lite allt möjligt. Och i Sheffield blir man förr eller senare kallad för åtminstone love, troligtvis också duck, pet, chuck, chicken, petal och sweetheart.

Låt som när du är ledsen sörjer till?
The name of the game med ABBA. These things shall pass och I see a darkness med Johnny Cash. You gave me a mountain med Elvis.

Beroende av:
Starkt kaffe på morgonen.

Vad tror folk om dig?
Folk tror nog att jag är tuffare än vad jag är.

Vad får du oftast komplimanger för?
Min bakdel har fått en hel del beröm genom tiderna. Min matlagning brukar också alstra komplimanger.

Hur imponerar man på dig?
Styrka imponerar på mej, både fysisk och mental.

Brukar du skratta för dig själv?
Ja, ganska ofta. Jag har alltid tyckt att jag är ganska rolig.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:
Att det är oerhört mycket folk på Aldi.

Hur svarar du i mobilen:
Hello, Anna speaking. Annat om jag vet vem som ringer.

Vem ringde du senast?:
Mamma

Vad sa den du senast pratade med i telefonen:
Mamma och jag pratar nog fortast i världen så vi avhandlade det mesta.

Antal timmar sömn inatt:
5

Sov du ensam:
Ja, på jobbet.

Brukar du komma i tid:
Jag gillar att vara i tid men kan ibland bli sen. Jag skyller det på att bussarna här aldrig håller sej till tidtabellen.

Hur känner du dig nu:
Trött och lite sliten.

Vanligaste färg på dina kläder:
Svart, blått, rött.

Vad saknar du:
Jag saknar Sverige väldigt mycket, min familj och mina vänner där. Naturen, tystnaden, små sjöar och all god mat.

Hade du en bra kväll igår:
Helt ok.

Favorit dryck på morgonen:
Kaffe.

När brukar du oftast gå och lägga dig:
Ganska tidigt, vid 22.

Är du blyg?:
Nej, ibland är jag tystlåten och det kan missuppfattas som blyghet.

Sysslar du med någon idrott:
Jag styrketränar.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Jo, det gör jag.

Är du nöjd med ditt liv:
Jag är på det hela taget ganska nöjd.

Är du bortskämd:
Det är jag ju relativt sett. Jag har bostad, jobb och någorlunda hälsa.

Vad gör du i morgon:
Det vet man aldrig. 

Vad är det värsta du vet?:
Lata människor och folk som ljuger.

Har du bra vänner och äkta vänskap?:
Det har jag och är väldigt tacksam för det.

Vad är det finaste du fått?:
Min katt som jag numera träffar högst sporadiskt. Hon har det bra hos mitt ex och var en gåva när hon kom. Jag saknar henne fruktansvärt mycket.

En speciell dag du minns:
Den 13e juni för många år sen när jag satte mej på planet med en enkelbiljett till England.

Du samlar på:
Jag har en liten samling ryska gummor.

Vem ringer du när du är arg/ledsen:
Mamma oftast.

När grät du senast:
Häromdagen när jag pratade minnen.

Vad skulle du göra om du vann en miljon:
Starta ett litet företag och köpa ett litet hus.

Vill du gifta dig:
En gång räcker kanske men den som lever får se.

Vill du ha barn:
Nej.

Är du musikalisk?:
Jag är hyfsat musikalisk.

Vad dricker du helst när du är törstig:
Coca Cola Light.

Bor dina föräldrar tillsammans:
Ja.

Har du någon gång gråtit dej till sömns:
Ja, det har nog alla.

6 kommentarer:

Monica sa...

Fin lista! Och så lite darling, flower, girl och jag vet inte allt:-), var nytt för mig allt detta i ditt land:-), jag hade smeknamnet Tina som barn, ja väldigt länge, grannarnas pojkar ville absolut inte säga nåt annat, mamman där försökte med Mona om de tyckte Monica var för långt, då sa ena killen: Då säger jag Mona-Tina i så fall:-), det tyckte min mamma var väldigt roligt.

Steel City Anna sa...

Mamma: det var ett annorlunda smeknamn :) tur det inte blev Mona tycker jag.

Annika sa...

JAG får en Rory/Lorelei bild när jag ser dig skriva om din mamma. SÅ himla fint.
Älskar listor. Perfekt att ta till dem när det är lite skrivkramp, dessutom så KUL att läsa. Du och jag sover ungefär lika mkt. Mitt ofrillvilligt, skulle gärna knoppa lite mer på natten.
Anna, kul läsning, ha en toppenfin helg!!

Steel City Anna sa...

Annika: lite så är det kanske, jag har nog en del gemensamt med Rory :) ha en fin helg du med!

Anne-Marie sa...

Kul med listor!
Och så får man ju veta litet mer om personen. ;)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: ja, lite mer :) rätt klurigt ibland att svara på frågorna utan att bli för privat.