måndag 15 januari 2018

Bloggen 2017

Det är lite kul ändå att titta på statistik ibland tycker jag. Förra årets mest lästa och kommenterade inlägg kommer här. Ska man dra någon slutsats verkar det bli att bloggen är som mest läst när den går i moll.

Januari
Nyårslistan fick mest kommentarer och även mest läsare. Vi har väl alla någon lust för det där med sammanfattningar. Mandarinänderna var också populära.

Februari
Från Brexit till Bibeln till Tranströmer fick mest sidvisningar men mest kommentarer fick inlägget Enkla jobb. Februari var i största allmänhet en månad när jag tänkte en hel del verkar det som.

Mars
Inte bara mars månad, utan årets mest lästa inlägg blev lite oväntat detta. Mest kommenterat i mars blev Article 50.

April
Mest både kommenterat och läst i april blev Preparing for the heart to break.

Maj
Mest läst blev ett inlägg om hus på denna ö, och mest kommenterat blev detta, Kulturkrock. Också en av mina favoritbilder från 2017.

Juni
Ett inlägg om kattens åldrande blev mest läst, och kommentarer var det snålt med hela månaden. Typisk sommarmånad.

Juli
Städa, rensa, slänga och byta liv fick otroligt många sidvisningar, och någon promille av dem kommenterade.

Augusti
Augusti var nog årets segaste bloggmånad. Födelsedagsinlägget blev populärast.

September
Min text Till min katt fick både mest läsare och kommentarer i september. Det skär fortfarande i hjärtat när jag läser det och tänker på henne.

Oktober
Färgexplosion fick mest sidvisningar i oktober och Någonstans bland alla skuggorna mest kommentarer.

November
Novembers populäraste inlägg handlade helt enkelt om en räkmacka, tätt följt av Skeppsholmen. Mest kommentarer fick Moderskeppet.

December
Mat-temat fortsatte med Svensk mat som mest lästa inägg. Söker man på svensk mat i min blogg kommer man över en hel drös med inlägg för övrigt. Inget inlägg stod ut när det gäller kommentarer denna månad.

6 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Ja, intressant det där med vad som är mest läst och inte.
Det är inte alltid de man som bloggare själv tror.
Kul sammanställning.
Ha det bra!

Steel City Anna sa...

Lena: tack, kul att du läste! Detsamma :)

Monica sa...

Lite kul att se statistik och man har ju så många som aldrig kommenterar, och då menar jag inte de där robotarna från särskilt två länder utan många andra som läser från jordens alla hörn, det är fifty-fifty mellan dem och Sverige hos mig och kulle tro att det är svenskar boende utomlands.

Ja det är mycket som händer under ett år och bloggen är bra på många sätt att minnas om man vill det och se.

Steel City Anna sa...

Mamma: ja, det vore kul med lite fler kommentarer eller bara att veta lite mer om sina läsare :)

Anne-Marie sa...

Ja, ibland undrar man varför vissa inlägg blir så poppis. Inlägg som man kanske själv inte alls tror är så intressanta kanske.
Tror att det finns många “lurkers" ;) som läser och som aldrig ger sig tillkänna.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: det finns det nog :)