lördag 13 januari 2018

20 år

Igår fyllde min katt 20 år. Hon bor hos husse efter en något infekterad vårdnadstvist som ändå slutade bäst för henne. Hon får mat i småportioner fyra gånger om dagen, har det varmt skönt och får så mycket uppmärksamhet som hon själv vill. Jag träffade henne i onsdags och har några rivmärken på ena handleden vilket vittnar om att det är lite gnista i den gamla damen ännu. Jag klippte klorna på henne vilket hon numera accepterar, däremot var hon inte så glad i att jag försökte kamma och klippa bort tovor i pälsen på henne. Hon är nu så gammal och stel att hon knappt tvättar sej alls, ansiktet och någon tass och sen får det vara. Hon är även helt blind nu men strövade ändå omkring ganska elegant och med pondus mellan vattenskål, matskål, kisslåda och sovplats. Tänk att hon är 20 år! Grattis min fina lilla buttra själ.









8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Underbara bilder!

Jani sa...

20 år det är riktigt bra :)
trevliga bilder på kissen :)

Steel City Anna sa...

Elisabet: tack :)

Steel City Anna sa...

Jani: 20 år är verkligen inte illa för en katt :) tack :)

Monica sa...

Åh vad jag saknar henne! Och när hon satt så där och tittade som på 4:e fotot och jag diskade färdigt och hon väntade och väntade, jag får dåligt samvete att hon inte fick en kokt kycklingbit meddetsamma.

Steel City Anna sa...

Mamma: hon fick ändå väldigt mycket godbitar :)

Anne-Marie sa...

Så härligt att din kattvän har det bra även om du inte får träffa henne varje dag.
Tänk att katter kan bli så gamla.
Hoppas att du får ha henne ett tag till här på Jorden. :)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: gammal och vis är hon. En så fin liten personlighet :) åh, det hoppas verkligen jag med.