torsdag 18 januari 2018

Jo, en till lista

Jag vet, det är jättemycket listor. Men det regnar och naturen är grå och jag har jobbat så mycket på sistone att det får bli en lista till. Jag tycker att de är så roliga att fylla i!

HAR DU?
Folköl i kylen:
Folköl har jag nog nästan aldrig druckit ens. Mer på sommaren kan det finnas vanlig öl i kylen.
Något husdjur:
Nej, inte sen katten flyttade in hos exmannen.
En favoritsötsak?
Mjuka kryptoniter, salta och sura med violsmak. Åh, det vattnas i munnen!
Puder på dig:
Jag blir himla blank om nosen och pannan utan puder.
Några framtidsplaner:
Ja, börjar ett nytt jobb och har planer på att flytta, små myrsteg dock än så länge när det gäller det.
Några MVG:n:
Jag hade MVG i alla ämnen utom i idrott där jag hade VG.
Något beroende:
Morgonkaffe, starkt, är mitt enda beroende.
Fikat idag:
Fikar nåt litet varje dag. Har nästan alltid hembakt på gång.
Nagellack:
Ljusblått.
Någon vän som bor i ett annat land:
Ganska många!
VEM?
Avskyr du:
Äckelgubbar.
Delar du mest minnen med:
Mina barndomsvänner kanske?
Längtar du mest efter:
Jag saknar alltid mamma väldigt mycket och så saknar jag att ha husdjir. Har inte möjlighet att ha husdjur nu.
Stör du dig på:
Lögner, sexism, lismande, tråkmånsar.
Gosar du med:
Gosar ganska mycket.
Lagar mat:
Jag lagar ganska ofta mat. Äter ute någon gång i veckan. På jobbet blir det ofta färdigrätter.
Diskar:
Ibland.
VILKEN?
Tidning läser du:
Svenska tanttidningar.
Buss åker du oftast:
In till stan eller grannbyn.
Dag fyller du år:
12 augusti.
Årstid föredrar du:
Våren helt klart. Blir nästan euforisk på våren.
Stad är du uppväxt i:
Stockholm.
VAD?
Gör du nu:
Smsar och lyssnar på radio.
Är bra med dig?
Jag är smart, snäll, trygg och himla rolig tycker jag själv.
Är dåligt med dig?
Har relativt kort stubin och är otålig.
Vill du arbeta med:
Jag vill ha en liten bondgård och ett litet café.
Är roligast just nu:
Att mysa hemma med ett glas vin och en fantastiskt intressant bok om the Mitford sisters.
Har du på dig nu:
Jeans och en randig tröja.
Äger du för skor:
Inte så många. Praktiska skor nästan bara. Prickiga gummistövlar. Boots i skinn. Gympadojor. Ballerinas.
Har du för storlek i skor:
40.
Läser du för bok:
The Mitford Sisters som sagt, en bok med deras brevväxling.
Ska du göra nu:
Tvätta, städa, äta yoghurt och gå och lägga mej.

4 kommentarer:

Annika sa...

JA!! Älskar listor! Du har haft många KUL sådana på sista tiden.
Ska absolut fylla i ett par av dem själv, one of these days. Så roligt att lära känna dig bättre!
:-)

Monica sa...

Roligt med listor tycker jag med, kul att läsa och en hel del påminns man om, ja just det ja:-)

Steel City Anna sa...

Annika: vore kul att komma och läsa! :)

Steel City Anna sa...

Mamma: man kan återvinna dem också och se hur man förändras :)