tisdag 7 juli 2015

Oväder och väder

Igår. Två minuter innan denna bild togs solade jag i solstolen! Snabba ryck.
Förra veckan bjöd verkligen på dramatiskt väder! Otrolig hetta, och extrema åskväder! Natten till lördagen väcktes jag av dunder, ösregn som en syndaflod och blixtar så det bara lyste och blinkade i hela huset. På en del ställen haglade det golfbollar! Jag trodde att blixten slagit ner någonstans hos oss eller i närheten. Kissen vaknade och verkade exalterad över möjlighet till frukost tre på natten, men när hon märkte att detta inte blev av så somnade hon lugnt om. Mina grannars katter blev livrädda däremot! Blixten slog ner på Ecclesall Road inte så långt från oss. Läskigt! På torsdagen hade vi ingen el på jobbet på två timmar efter ett annat åskväder. Nu hoppas jag på en lugnare sommar.

Bilder från förra veckan finns till exempel här och här och här.

2 kommentarer:

Monica sa...

Så hemskt! Och att det höll på så länge, fy så otäckt! Tittat på fotona, vilka stora hagel! Extremt väder detta, nu hoppas jag att ni får ett lugnare väder med många fina sommardagar igen! Med skön värme utan den där hettan.

Steel City Anna sa...

Det var hemskt verkligen! Väldigt obehagligt. Brukar inte vara rädd för åska men detta var läskigt.