torsdag 25 juni 2015

Räven och löken

Igår var det en riktigt härlig sommardag med både värme och sol, idag är det fortfarande varmt men mycket moln. Lite tryckande, som om man har himlen precis vid pannan. Ska det ändå vara så kan det lika gärna regna tycker jag så det lättar lite grand. Jag är dock rätt så säker på att det kommer göra det också om några timmar. I vilket fall som helst så är det regnet och värmen som gör denna ö så grön och igår njöt jag verkligen av det! Efter jobbet åt jag god mat på puben, gick en promenad genom ängar och skogar och hamnade så småningom i Botanical Gardens som så ofta. Många hade picknick där.

Gick genom en äng av sånna här
Favoritpuben
Mötte denna i skogen
Satte mej i ett litet lusthus i form av lök och tittade upp
Såhär ser lökens tak ut
I sin helhet
Trädgårdens egen kisse visade sej men hade ingen som helst tid för gos. Den hoppade in i buskar och spanande på fåglar precis hela tiden och gick med resoluta steg i vad som verkade vara en bestämd rutt kring parken.

Totalt fokuserad
Hade jag skrivit att detta var en räv i en svensk skog hade man trott på det tror jag!

4 kommentarer:

Monica sa...

Vilken respektingivande katt:-), kul att den finns kvar där, verkar vara väldigt fokuserad denna dag:-). Precis, ser ut som räven på en sommaräng här. Fina vackra foton, är underbart med all natur i din stad. Låter otroligt skönt också med sommardagar! Ha det så fint idag Anna <3<3<3

Steel City Anna sa...

Mamma: Den är väldigt fin den där katten men den var på jakt igår och helt inne i detta, så annorlunda från min katt som igår blev rädd för en spindel :)

Annika sa...

Jättefint är det!
Håller med, ska det var tokfuktigt kan det lika gärna regna.
Härligt att ni hade en så fin sommardag. Det syns.
Här är det mest fuktigt och hett. Som vanligt alltså.

Steel City Anna sa...

Annika: det ar nastan sa man far onska lite regn at er! Sommarregn i form av ljumma skurar ar faktiskt ganska harligt :)