torsdag 4 juni 2015

En eftermiddag på slottet

Strålande sol och sommarvärme idag igen! Efter en lugn morgon i trädgården kände jag att jag ville se något mera storslaget och satte mej på bussen ut till Derbyshire och 20 minuter senare var jag på Chatsworth. Gick en lång promenad och tog en massa foton men det var bedrövligt fotoväder med den starka solen, dock var det min enda invändning för det är underbart att gå i linnebyxor och kortärmat och ligga i gräset och äta glass med cherry bakewell smak! Här kommer bilderna iallafall, även om det blev en konstig nyans av grönt på nästan alla ...
Gamla vackra ekar finns det gott om i medeltida skogar
Den vackra akvedukten som slutar i intet













Överraskades av ett vildsvin!
Den här dalen är fantastisk med den lilla ljusblå bron över, bilderna gör den inte rättvisa








Spår av bluebells

Rhododendrontunnlar!



Detta måste vara årets absolut sista magnolia ...
Ljusblå himmel
Allt detta ska bli prunkande pioner, jag måste tillbaka snart och se det!



Den lokala bussen har nu en inspelad röst på kinesiska på vissa av stoppen. Chatsworth är ett otroligt populärt utflyktsmål för asiatiska studenter som det finns många av i Sheffield. Här väntar några av dem, och så jag då, på bussen hem.
En bild med fin grön färg blev det iallafall! Ni anar inte som jag klättrade får att få den ...

3 kommentarer:

Monica sa...

Det blev otroligt fina foton, tror inte jag sett finare! Såg dem på fb och de framträder mer där i färgerna mot den bakgrunden och större. Men jag kan klicka på dem här också. Fantastiskt ljus, som konstverk säger far din när han tittar, ja det är de! Väldigt vackra! Och lite andra vinklingar på slottet än man brukar se. Slottsparet skulle vilja se dem hörde jag.

Monica sa...

Förstår hur du menar, att det var svårt att fota i det ljuset, det är det, men du lyckades! Fantastiskt!

Steel City Anna sa...

Mamma: tack :) det var verkligen jättestark sol från helt klar himmel och eftersom det var grönska på alla sidor så blev det ett speciellt ljus som var vackert i verkligheten! Tog massa foton vid den lilla sjön men de blev dåliga. Det var så vackert där med skog och rhododendron, starkt ljus och skuggor samtidigt, det gick bara inte.