söndag 12 maj 2013

Get ready for Eurovision!

Jag tittade på ett kul program igår på BBC3 om Eurovision. Två svenska låtar var med på listan med de sämsta bidragen i deras tycke, Fyra bugg och en CocaCola och Diggiloo Diggiley, mest på grund av den fåniga texten och i Lottas fall även för den underliga calypsomusikens skull.


Väldigt rolig video.


Step touch, step touch!

Även denna godbit var med på listan:

I love it!

Avslutningsvis, ett klipp med Celine Dion, som mest är roligt eftersom hon i programmet beskrevs väldigt träffande som en lärarvikarie på möhippa.



2 kommentarer:

Monica sa...

Haha, väldigt kul, jag förstår nu varför jag alltid tyckt Kikki var så mycket bättre, och skograbbarnas sång tyckte jag var rätt skruttig även då men jag mindes inte att 4 bugg var så vansinnigt dålig, pinsamt:-), far din tyckte det var väldigt kul detta och jag tänker tur vi har ABBA och Carola!

Steel City Anna sa...

Mamma: ABBA var med som den absolut bästa Eurovision sången nånsin :)