lördag 11 maj 2013

Inte alls dumt

Av en slump kollade jag på ett avsnitt av Svts "Modellpojkar". Mest för att det var ett kort och nätt progam som jag tänkte slötitta på ungefär som man kan läsa Hänt Extra och sjunka ner i dumhetens förföriska mörker. Måste kungen bygga en ny brygga till prinsessans bröllop så att damer i högklackade skor inte snubblar när de ska åka båt till festen? Ungefär den typen av frågeställningar hade jag förväntat mej. Men istället blev jag berörd och faktiskt rörd också, och tittade på alla avsnitten i sträck. Ett ovanligt ärligt och oslipat program med mycket utrymme att läsa mellan raderna, eller bilderna. Titta får ni se! Ett tvärsnitt av vår tid och ungdom med allmänmänskliga teman och funderingar. Jag kände igen mej, så långt ifrån Milano jag är.

5 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Tack för tipset! Ska kolla in!

Monica sa...

Det ska jag se, där man väntar minst får man många gånger mest:-), så bra att du tipsade.

Monica sa...

Tittat på de fyra avsnitten, de är naket och ärligt, sällan pojkar "lyfts" fram blir min tanke och vi är alla människor, uppdelningen gör vi själva mellan manligt och kvinnligt men framför allt är vi en människa och då har vi nog rätt samma behov var i världen vi än bor.

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: jag trot du skulle gilla det!

Mamma: karln I grottan var rätt fascinerande :)

Monica sa...

Karlen i grottan fick jag tänka lite extra runt omkring;-), tror inte vi fick hela bilden men intressant onekligen.