torsdag 9 maj 2013

Diet

Det som ser ut som en trevlig fikastund är i själva verket en hast-paus och en alldeles för sen frukost emellan nattpass och dagpass. Just utanför bilden ligger tre telefoner - min egen, jobbets och jourens. Min diet nuförtiden består till stora delar av kaffe och snabbmat på grund av tidsbrist och allmän brist på motivation, lust och ork. Dock inte vilken snabbmat somhelst, utan en ganska nyttig variant som jag har börjat med: Jag köper färdigt mikropotatismos och en påse med grönsaker som man kan ånga direkt i påsen även de i mikron, och så kalasar jag på det. Ibland lyxar jag till det med en skinkskiva till. Måste väl vara bättre än McDonalds och nudlar iallafall? 4 minuter tar det. Maken hastar på med konservburkssoppa med högst tvivelaktiga köttbitar i (säkert både åsna, blötdjur och häst) och rostat bröd. Någon gång ska vi väl laga ett mål mat och sitta ner som två normala människor vid en vettig tidpunkt på kvällen för middag, runt klockan sex sådär, jag har för mej att andra människor äter middag då. Något att se fram emot.

3 kommentarer:

Monica sa...

Det är hemskt med denna stressiga tillvaro och visst tänker jag med att den ska avta för er och det blir en fullt normal tillvaro med normala arbetsdagar, jag måste tänka så även om det verkar vara en utopi.

Jani sa...

Oj oj vilket stressigt liv du verkar leva :( kan ju inte vara nyttigt.
Och när det är så, inte fasiken orkar man göra mat heller man hamnar lätt i en ond cirkel.
Konservburkssoppa ska man nog akta sig för :))man vet aldrid vad man hittar i dom.

Steel City Anna sa...

Mamma: nån dag så :)

Jani: ja det är långa perioder med enormt mycket jobb och liten eller ingen återhämtning. Laga mat är det sista man vill men man mår ju så mycket bättre när man äter ordentligt. Konservsoppan aktar jag mej för :)