måndag 27 maj 2013

Bank Holiday Monday

Den sista Bank Holiday Monday tills augusti. Det har varit fantastiskt väder och en väldigt skön helg. Imorse jobbade jag ett par timmar vilket mest var positivt för jag kom upp i ottan och drack kaffe i trädgården med maken, något vi kom fram till att vi inte hade gjort sedan 2006. Efter jobbet gick jag en långpromenad rätt ut i Peak District bara på måfå och ja, lite lokalsinne. När jag blev trött ringde jag maken och beskrev ungefär hur det såg ut där jag var, och då hittade han mej med bilen. Han måste verkligen ha sett det mesta när han brukade träna för maratonlopp. Vi satt en stund och betraktade utsikten och andades frisk luft.


Sen åkte vi till Meadowhall och åt thailändsk buffe på ChaoBaby vilket var väldigt gott. Nu har det börja duggregna, men jag har blivit aningen solbränd under helgen och känner mej utvilad för första gången på hela det här året.

4 kommentarer:

Monica sa...

Låter underbart alltsammans och ett par dagars återhämtning som borde finnas varje vecka men i alla fall denna gör susen!
2006 är länge sedan, precis det året funderade jag på för en stund sedan, när jag såg i den eminenta trendiga tidningen Leva och Bo hyllor under köksskåpen så som jag gjorde hos er och år 2006 och kände nästan saknad lite där de blev kvar i er första lägenhet. Det var också lite elegantare hyllor och konsoler hos er får jag tillägga än de jag såg;-) men minnen väckte det. Puss och kram!

Anonym sa...

Låter som du hade en underbar måndag. Jag vet inte om det har med åldern att göra ; ), men jag uppskattar mer och mer tidiga morgnar även när jag är ledig.

Jani sa...

Visst var det en härlig helg med fantastiskt väder, vi hade bra väder i Lake District också.
Peak District är ju inte fel det heller, det är vackert där.

Steel City Anna sa...

Mamma: det är konstigt hur länge jag har bott här tänker jag på ganska ofta. Ja tänk att jobba 9-5 och vara ledig på helgen. Måste vara skönt.

Skullalundanna: jag uppskattar morgnar men inte tillräckligt för att gå upp om jag inte måste :) kanske kommer när jag bli ännu äldre :)

Jani: jag har aldrig varit i Lake District, det känns lite långt men det såg väldigt fint ut på korten. Jag har ännu många outforskade ställen i peak District att underhålla mej med :)