söndag 12 maj 2013

Mindre romantisk picknick

På Weston Park Museum finns en monter om viktorianernas picknickar med litet parasoll mot solen, små resväskor med en hel servis porslin nätt och praktiskt packad och fastspänd med läderremmar, långa klänningar, vita hattar, scones, sylt, öl och sodavatten i stora korgar med duk, och en gitarr.

En söndag år 2013 äter två sönderstressade makar KFC på en bänk mitt ute i skogen. Frun klagar på att det är kallt. Maken tycker inte om den nya Guatemala-espresson i Starbucks-cappuccinot. Vi klappar en hund, diskuterar vem som ska laga middag, ser många får. Sen åker vi hem.

Jodå.
Bild från www.victoriana.com

4 kommentarer:

Jani sa...

Hehe det lät inte som en helt lyckad picknick då :(
Nåja bättre lycka nästa gång ;)
Nu vart jag sugen på KFC det var länge sen jag åt något sådant.

ha de

Monica sa...

:-) men snart så, jag ser framför mig när maken har gitarren med och du flöjten och ni spelar och sjunger med den fina picknickryggsäcken välfylld, såg den förresten hos er sist, vad fin den är med servis och allt, var det en bröllopspresent? Ta väl hand om dig käraste. Kram hjärtat mitt.

Steel City Anna sa...

Jani: det har ju blivit så kallt igen, men har man bestämt sej för picknick så har man :)

Mamma: ja den har stått oanvänd sen 2007 :)

Monica sa...

*skratt* men lite tråkigt också, den hade en imponerande inredning fast tänkte själv att när vi går ut här så slänger vi ned något i en kasse bara och har något att sitta på, blir tungt att bära omkring på lyxiga utrustningar;-), så den fina korgen står mest still här också.