lördag 14 april 2012

Utspridd

Regnvåt primula
Soligt en liten stund och välklippta gräsmattor
En ensam tulpan. Hyacinterna doftar massvis i den fuktiga luften.
Från grått till grönt.
Underbar tulpan!
Vit sort som jag aldrig sett förrut.
Total tystnad i växthuset. Samlar en liten, liten ö av energi.
Idag känns det som jag har varit i hela Sheffield. Jag har jobbat på två olika ställen, åkt på möte på ett tredje, varit hemma emellan, sen en sväng i stan, promenad till mitt favoritkafe som var stängt och resulterade i en ljummen pasty från Greggs istället och en titt in i växthuset i Botanical Gardens bort från regnet. När solen kommer fram går jag en runda men hamnar i en hagelskur och blir dyblöt/iskall. Dock ser jag de första stora klungorna av bluebells vilket var upplyftande. Snart är det dags för en lång skogspromenad. Men just nu känner jag mej helt utspridd både psykiskt och fysiskt. På mobilen står det you have 17 to-do-notes for this week. Jag kan inte fokusera. Hoppas på en lugn dag imorgon.

3 kommentarer:

Monica sa...

Arbetsmässigt är det omänskligt, kan bara hoppas de tuffa tiderna förändras och företagen vågar anställa fler igen. Naturmässigt utser jag Sheffield till den vackraste platsen på jorden, har aldrig i övriga Europa sett en stad med sådan grönska och fräschör och många fler finns ju runt om där, nu är jag lite intresserad att se södra England, Bath m fl städer, tror det också är vackert.

Karin sa...

När man ser dom här bilderna känns det som att du bor på andra sidan jorden eller nåt. Här är det som att tiden har börjat gå bakåt istället, som om vintern precis har börjat...

Steel City Anna sa...

Mamma: Det börjar märkas nu, all övertid de senaste månaderna, ett tag kan man hålla på men sen börjar symptomen på utmattning göra sej hörda.

Karin: Jag kan inte riktigt ta in att det har snöat såpass mkt i Stockholm!