lördag 28 april 2012

Tänk vad fint allt skulle va om alla andra va som ja

Nu har jag blivit utmanad av Trillingnöten i ämnet Listor. Åtta saker som man är bra på, ska man skriva om. Jag behöver lite egenkärlek idag såhär i väntan på någon form av orkan och just hemkommen från åtta timmar ute i ösregn på jobb.

Jag skulle även gärna höra från alla i blogglistan och från vem mer som kan tänkas läsa här, vad ni är bra på. För att komma i stämning lyssna gärna på denna låt, varifrån rubriken är citerad:



Här kommer min egen lista:

1. Jag är bra på att laga stek.
2. Jag är bra på att organisera både mej själv och andra. En ovanlig grupp. Många är bra på att organisera andra och glömmer bort sej själva eller tvärtom.
3. Jag är bra på att säga ifrån.
4. Jag är bra på att hitta små guldkorn i den blekaste vardagen. Jag och min kollega sjunger Bad Moon Rising högt i regnet på lunchen efter ett synnerligen deprimerande möte om hårda tider och skrattar tills vi inte kan andas. Tillräckligt galen för att klara av livet, tillräckligt sansad för att få göra som jag vill.
5. Jag är bra på att vara snäll.
6. Jag är bra på att komma ihåg saker.
7. Jag är bra på att våga göra saker utan att veta just hur det ska bli. Man vet aldrig hur det blir. Ett underbart Lewis Carroll-citat: if you don't know where you are going, any road will take you there.
8. Jag är bra på att inte vara avundsjuk.


Älskar den här videon. Åh, vilka outfits. Åh, vilka frisyrer.


5 kommentarer:

Monica sa...

Fantastisk sång och jag ska fundera fast bara en liten stund:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: Roligt :) Maken säger om mej:

Cuddling
Being happy
Cooking
Brilliant manager
Artistic photographer
Very good fashion sense
Good sense of humour
Making nice atmosphere

Om sej själv säger han:

Sport
Languages
Photos
Travelling
Cooking
Strong spirit
Fair
Good at being romantic

Och jag säger om maken:

Modig
Down to earth
Uthållig
Fokuserad
Bra på ekonomi
Känslosam
Bra på att göra kaffe och frukost till mej :)
Stark

Monica sa...

Instämmer i allt:-)

annannan sa...

Jag ÄLSKAR Bad Moon Rising!

Jag nappar också på utmaningen; efter viss eftertanke har jag identifierat åtta saker som jag faktiskt tycker att jag är bra på till skillnad från att önska att jag vore ännu bättre på; ska bara skriva lite om var och en också.

Steel City Anna sa...

Annannan: Roligt, då kommer jag snart och läser :)