lördag 21 april 2012

Into the wild

Nej, så väldigt vilt är det inte i den engelska vildmarken. Men höga berg och djupa dalar och lera som inte är att leka med. En och annan häst. Ganska många får. Enormt mycket fåglar. Fler bilder från gårdagens långa vandring.
Hoppa genom hålet i muren!
Gamla risiga träd, det är skog på riktigt!
Sagostämning
Det är ganska svårt att gå vilse ...

Massvis av vitsippor!
Helt galet brant trappa.

Gå till vänster!
Här var det inte helt lätt att gå.


Skogen från ovan ...

Inte vilken skog som helst - det är en antik skog!


3 kommentarer:

Monica sa...

Härligt och tack för vårens första vitsippor:-). Den oerhört gamla orörda skogen ska jag läsa om, Ladies´ wood, Står det skyltar med Sheffield round walk tätt så man kommer tillbaka till en plats som känns igen (av din mor t ex som lätt går vilse;-), fast går jag en mil eller två så är jag långt borta förstås, tur man ser Sheffields city då från kullarna:-).

Steel City Anna sa...

Skyltarna står ganska tätt men ibland är det inte helt lätt att veta vilken gata man ska korsa mellan skogspartierna. Att klättra upp i den antika skogen ovanför järnvägen hade jag inte vågat mej på om det inte varit ett par som gått före :) Men nu vet jag hela vägen runt.

Trillingnöten sa...

Det är vackert så det förslår!