söndag 15 april 2012

Safari

Safari i trädgården med nya teleobjektivet som gör mina vänner ekorrarna alldeles förvirrade. De kommer så nära ändå så en hel del kort blev på klor, hårstrån och nosar. En del bilder blev bra, sekunderna innan de landat på mina skor och tittat frågande på mej. Även herr och fru And kommer fram och hälsar när jag försöker ta estetiska bilder vid fontänen och fånga hur skojigt det ser ut när de hoppar uppför en trappa. De promenerar sedan med mej uppför backen innan de dyker ned i en damm. Roliga filurer.
Ekorre i full galopp för att säga hej

Nyfiken


En typisk bild för dagen - ekorre runt mina fötter
Fluff!
Här zoomas det inte ett dugg, den stack nosen rätt in i kameran!
Fru And på väg mot kameran just när jag tänkt fånga henne i en tjusig vattendusch
Herr And följer efter
Herr And skuttar i trappan. Änder har kanske världens bästa och mest humoristiska fötter. Särskilt i trappor.

6 kommentarer:

Karin sa...

Du har ju blivit värsta naturfotografen. :) coolt med teleobjektiv! När jag blir rik nån gång ska jag köpa ett macro-objektiv.

Steel City Anna sa...

Tack Karin! Väldigt ekorre-inriktad naturfotograf :)

Monica sa...

Underbara bilder, de där ekorrarna är alldeles otroligt söta, funderar på som husdjur när vi blivit ett pensionärspar med trädgård i Sheffield;-), väldigt fina foton!

Steel City Anna sa...

Skulle gärna ha en som husdjur :)

Saltistjejen sa...

Näribderna på ekorren är otroligt fina! och vilken skärpa!!

Steel City Anna sa...

Saltistjejen: Tack! de är tacksamma modeller :)