söndag 1 april 2012

Live in the sunshine

Ihärdig kamelia
Mindre magnolia
Provar zoomen - kapellet från den öde kyrkogården bakom Ecclesall Rd kom med!

Mera snöklockor!

Tidig rhododendron


Nästan överblommade påskliljor

Synen som mötte mej imorse!
Påsknaglar
Makens rosary beads ring
Idag hade det varnats om kyligare temperaturer och moln men jag vaknade av stark sol genom fönstret. Ännu en vacker vårdag - det kändes som en extra gåva när jag inte alls förväntat mej det. Jourtelefonen ringer och ringer och jag blir sen ut i det vackra vädret, men när jag kommer ut är det ljuvligt. Jag provar min nya kamera som jag köpte igår och jag ser potential till fina foton när jag fått öva mej lite. När jag kommer hem ligger jag i ett par timmar på sängen och tittar på det blommande trädet utanför, målar naglarna och lyssnar på Elvis. By and by, sjunger han. Det passar bra in på den kommande veckan. Lite i taget. En dag i sänder. Kyckling i ugnen, en klädhög som ska strykas, en glad make äter upp mitt smågodis. Cheer up my brother, live in the sunshine.

4 kommentarer:

Monica sa...

Himmelskt vackra foton! Ser direkt att det är en renhet i färgerna med denna optik använd av en toppenfotograf:-)

Monica sa...

Tittar igen, det är helt ljuvliga foton, nyckelpigsbilden med färg och komposition, helt underbar och snöklockorna, huset med alla vårblommor framför, ja de är så vackert alltsammans! Spännande att se vad detta blir i fortsättningen. Ja och jag älskar Nikon sedan min första systemkamera på 70-talet:-). Och vi har ju alltid Nikon- och Leicaoptik inom laboratorieverksamheten. Och fått testa oss fram hos dem.

Pappa sa...

Väldigt vackra foton! Tycker snöklockorna är fantastiska med de tydliga gröna och vita som står mot varandra.

Steel City Anna sa...

Pappa: Ja, de är vackra!

Mamma: Roligt med kameran, är glad att jag slog till!