torsdag 5 april 2012

Skärtorsdagspromenad

Att det är skärtorsdag hade jag nästan glömt bort. Det har varit en lång dag. En promenad har jag gått iallafall, så tacksam för det fina vädret efter snön igår. Jag har lekt med mina nya kamera, vilken fick mej på gott humör. Jag jobbar hela påsken, men soliga bilder och Ingvars DRYCK PÅSKMUST ska väl muntra upp mej på lediga stunder.
Det börjar skifta i grönt ...

Den här busken doftar Sverige, måste ha växt nånstans nära mej i barndomen men jag vet inte vad den heter ...







Underbara färger!

4 kommentarer:

Monica sa...

Så helt underbara foton du tar, är en fröjd att se:-), nästan ofattbar blomsterprakt! Och bra optik, det kan jag se,-)

Karin sa...

Har du gått nån fotokurs? Det känns som att dina bilder har utvecklats. Vilken kamera har du köpt?

Saltistjejen sa...

Helt fantastiska Bilder!! Jag tycker extra mycket om den med växthuset och påskliljorna framför och så den med fontänen där man ser de enskilda vattendropparna!
Sedan älskar jag såklart färgerna i alla bilder som visar blommorna i sin vackraste färgprakt! :-)
Kram!

Steel City Anna sa...

Mamma: Så mycket roligare det är att ta kort med en ordentlig kamera!

Karin: Tack Karin :) Jag har inte gått nån kurs men har alltid haft en ganska enkel liten kompaktkamera och nu har jag en med riktigt objektiv som man kan snurra på, bara det är roligt :) Från Nikon.

Saltistjejen: Tack! Det blir så mycket bättre färger med den nya kameran.