torsdag 6 november 2008

NVQ

Idag ar en typiskt trakig november dag. Inte nog med att jag snart ska ga till jobbet for ett bissart langt pass sa forsoker jag aven plugga nagot som kallas NVQ, National Vocational Qualification. Veckans kapitel handlar om att bemota aggressivitet som uppstar genom frustration och kommunikationssvarigheter, alltsa inte pa grund av uttankt eller illvillig aggressivitet eller hot. Det ar ett svart amne och som alltid med humanistiska amnen sa ar svaren aldrig solklara. Jag drar mej verkligen for att borja, men jag har borjat lite eftersom jag konstant gar och funderar pa detta amne och har det i bakhuvudet nar jag jobbar. Jag har en ganska bra relation till de flesta jag jobbar med. Jag tror det beror pa, framfor allt, att jag ar valdigt arlig och jag star vid mitt ord. Jag ar forutsagbar helt enkelt, och lugn. Nu galler det att forsoka omforma detta sa att det later som nagon snartig psykologisk strategi och term. Nagra forslag?

4 kommentarer:

Nanna sa...

Hej gumman! Jag länkar till ditt inlägg om posten i mitt senaste inlägg, det om posten som du skrivit.
Vi har också pissigt väder f.ö.
kramar!

Isabell sa...

jag har utmanat dig i min blogg. Har har vi minsann sno. Tycker battre om sno an regn.

Anonym sa...

Heja Niklas! Här kommer Annas mamma med sina förslag.

1.Please, can I get my fringe a little bit shorter? Och kanske please igen:)

2.Please, where can I find some cottage cheese and single cream?

3.Light ale?

4. När man fått det beställda kanske?

5.Pan, soupladle, colander, pan, pan, grater. I alla fall sa Pete "pan" om alla plåtar och kastruller:), lärde jag mig i somras.

6.Jacket, jackan, kanske den lite snyggare och coaten den man hänger över.(Rock, kappa).

7.Parsnip, swede, beet, asparagus, pepper, ruccolasalad. Arbetsskada;), vi roade oss med sådana glosor när våra utländska läkare skulle lära sig svenska och vi måste ta omvägen via engelskan.
Asparagus är från min allergidiagnostikkarriär, testade tusentals mot bl a sparris. Undrar idag varför....

8.Penny

9.Ginger, clove, cardamom, cinnamon.

10.Pavement, lid, brick, kerb.

11.Lane- smal gata. Road- landsväg, större väg. Street- gata.
Way-vägsträcka, t ex. motorway.

Puss och kram Anna

Anonym sa...

Jag menar puss och kram Anna från mamma:)