onsdag 19 november 2008

Arets julkalender

Jag kanner mej ganska ensam om att bry mej om julkalendern! Ar det ingen som tanker titta? Som bryr sej om den e bra? Jag ar valdigt oroad! 'Skagget i Brevladan' heter den, det later inte nat juligt eller mysigt :( Det ska tydligen vara nagon typ av barnslig thriller om en onskelista som blivit fel. Anders och Mans spelar tva av de tre huvudrollerna (jag e lite kar i Anders fran Anders o Mans, mest p g a hans dialekt, men jag vet inte om det kan halla for 24 kvartar julkalender?). Mans har har sjalv erkant att det inte blir nat puttenuttigt juligt myspys. Men det e det jag vill ha! tack gode gud for att jag har Astrid Lingrens jul pa DVD. Kajsa Kavat-filmen ar underbar.

Om julkalendern visar sej vara prutt, vilka filmer o gamla julkalendrar rekommenderar ni? Jag maste fa riktig julinspiriation, jag bor i ett land dar dom satter overdimensionerade alvor i julgranstoppen!

Mina egna tips:
Madickens jul i en av filmerna (har glomt vilken)
The Nightmare Before Christmas
The Holiday
The Elf
The Polar Express (ska jag kopa, den ser julig ut pa utsidan o kostar bara 5 pund)

Pelle Svanslos Julkalender
Sunes Jul
Jul i Kapernaum
Ture Sventons julkalender

1 kommentar:

Anonym sa...

Anders och Måns ska tydligen ha julkalendern i radion också. Jag ska ge båda en chans men jag kan verkligen tänka mig att det kommer att bli ganska fånigt. Dom borde vara sig själva och ta reda på konstiga grejer igen i annan tv istället.