måndag 10 november 2008

Finanskris och engelsk frukost

Jag har atit en mycket engelsk frukost idag, namligen bacon och agg. Bacon ar en hel vetenskap i England och det vanliga baconet ar inte streaky bacon som hemma utan mer kottigt och magrare 'back bacon', mycket gott var det. Mest at jag detta idag for att vi inte har nat annat i kylen, vilket fick mej att tanka pa det har med finanskrisen. Ar det nagon som kanner av den i sin vardag? Det enda jag kan tanka pa (alltsa situationen ar naturligtvis annourlunda om man ar direkt beroende av rantan pa sitt lan osv) ar just maten, det har blivit jattedyrt att handla mat! Jag ar ganska noga med maten, jag vill ha farska gronsaker och frukt och garna organiska grejer nar det finns och kostar rimligt mycket. (Valdigt mycket utlanning ar jag har, det ar ju ingenting fel pa bonor och andra konserver eller frukt i sirap och det fantastiska engelska kottet som ju ar bast i hela varlden ;). Men snart blir det nog att ga over till lite billigare matvanor!

Maken ar hemkommen med tjeckiska delikatesser: blodapelsin-te, sproda chokladkex, tjeckisk halsokost och choklad, mmmm :) och ikvall kommer mamma med lite svensk mat! En bra dag har borjat!

1 kommentar:

Nanna sa...

Hej gums! Jag tror att man kan ställa in detta i sina inställningar på sitt konto. Jag får ett mail när du eller någon annan skriver en kommentar - oavsett hur gammalt inlägget är...
Hör av dig om du inte hittar hur du ska göra!
kramar
N