fredag 7 november 2008

Fler fragor! av annan sort dock

utmanad

Jag har blivit utmanad av Isabell!
Här kommer mina svar:

4 arbeten jag haft i mitt liv:
1. Fakturahandlaggare
2. Handikappomsorgen, Sverige och England
3. McDonalds
4. Sommarkurs-larare i engelska och svenska

4 filmer jag kan se om och om igen:
1. Sideways, enormt charmig och underhallande film utan att vara platt. Nakenscenen valdigt rolig.
2. The Nightmare Before Christmas, for att kolla pa alla sma detaljer och njuta av uppfinningsrikedomen!
3. Edward Scissorhands, underbar film, sarskilt borjan.
4. Jerry McGuire, jag kan inte riktigt forklara varfor jag gillar denna film, den ar ju lite corny och jag avskyr vanligtvis galningen Tom Cruise, men den har filmen ar bara gullig helt enkelt. Ibland behovs gulligt!

4 ställen jag bott på:
1. Sheffield, England.
2. Tullinge, Stockholm.
3. Kista, Stockholm.
4. Det var alla stallen!

4 tv-serier jag gärna ser:
1. Gilmore Girls
2. Sex and the City
3. Everybody Loves Raymond
4. Simpsons

4 ställen jag vill åka till:
1. Lappland
2. Island
3. Berlin
4. The isles of Scilly

4 favoriträtter:
1. Kottbullar, lingon, graddsas, kokt potatis.
2. Kryddig bratwurst, senap, rostad lok, potatismos.
3. Inkokt lax, grona bonor, potatis, god fisksas.
4. Julskinka pa knackebrod

4 ställen där jag trivs:
1. Jobbet (kontoret).
2. Matlagandes i koket.
3. Pa tag och bussar.
4. Pa promenad i en stor park.

Jag utmanar

Nanna
Carro

1 kommentar:

Anonym sa...

Okej kolla i min blogg så har jag antagit din utmaning! Efter det ska jag göra språktestet... är i Mariefred nu och ska ta tag i allt sånt som jag har skjutit upp :)