söndag 23 november 2008

Mitt nya jattehalsosamma liv

Folk som har kant mej lange vet att jag da och da under perioder i tonaren borjade ett nytt halsosamt liv. Efter ett par veckor orkade jag inte mer, men snart igen sa borjade jag mitt nya JATTE halsosamma liv. Ja, sadar holl det pa.

Idag har jag inte borjat nagot nytt liv men jag har atminstone besokt mitt gym. Tekniken ar fantastisk. Nar jag swajpar mitt kort for att fa intrade till omkladningsrummen sa dyker mitt fotografi upp pa en storbildskarm ovanfor sparren. 'Welcome Anna' star det ocksa. Sen nar jag loggar in med mitt eget datachips val inne i gymsalen sa sager maskinen vanligt 'Du gjorde inte alla dina ovningar forra gangen du var har - vill du prova idag igen?'. Datorn har iallafall nagon engelsk artighet i sej for den paminner bara diskret om att forra gangen jag var har var den 28e september. Jag funderar pa att beratta for datorn att jag faktiskt var sjuk hela oktober och att den borde vara glad att jag lever alls och dessutom befinner mej pa ett gym! Med prestationsangest gar jag med pa att folja datorns anvisningar och gar lydigt till lopbandet. Gar gor jag ocksa pa lopbandet men datorn ar anda nojd. Nar jag ar fardig sager datorn 'Ga till larmuskelmaskinen'. Men det gor jag inte. Det far vara nog, jag ror lite i roddmaskinen och loggar ut med mitt chips. 'Du gjorde inte alla dina ovningar den har gangen heller' sager datorn. 'Ar du SAKER pa att du vill logga ut redan?'. Jag ar nu lite irriterad pa datorn och loggar ut. Onskar att datorn hade ett eget liv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh vilken häftigt gym Annapanna! Nu när du väl har gått en gång så kommer du säkert få till en till gång den här veckan, och innan du vet ordet av så kommer ditt jättehälsosamma liv vara i full fart :)

Isabell sa...

Coolt med data som haller reda pa vad man ska trana. Onskar jag hade tid att aka till gymmet ocksa. Har ett jatte bra gym pa basen som ar gratis for oss, men med barn sa blir allt sa svart.