fredag 14 november 2008

Mossa och rotsakssoppa

Som forvantat blev det en lugn dag ute i landsbygden. Jag at en jattegod soppa (med parsnip, swede och carrot - gratis spraktestsledtradar! ;) och en ljuvlig toasted teacake med riktigt smor pa och tittade i alla sma affarer. Jag kopte ganska manga stenar fran grottorna som jag ska lagga i min adventsljusstake, bland annat den lokala skonheten Blue John som bara finns i Castleton.

Jag hittade aven varldens finaste tomtar i tra som jag onskar mej av en nagot motvillig make, kolla in alla underverk pa www.jimshore.com Jag blev helt foralskad! Denna tomte vill jag helst ha. Jag har aldrig sett Jim Shores grejer forrut, finns de i Sverige?

For att illustrera en kommentar jag en gang skrev pa Nannas blogg om hur engelsman maste gora te och kaffe at ALLA inom syn- och horhall (nagot jag tycker ar jobbigt eftersom det stor mina arbetsrutiner pa kontoret) sa aterger jag denna dialog fran ett cafe i Catsleton:

Sur tant 1, latsastrevligt: Would you like a drink?
Sur tant 2: no thank you, I just had one.
ST1: Oh really, you know, I thought you had because the water in the kettle was hot but no one asked me you see so I thought you couldn't possibly have had one.
ST2: Well, it was a while ago actually.
ST2 marcherar tyst och mattantsaktigt (sadar med vingliga vajande knan) ivag till koket.

For ovrigt har jag sett en hel del far, vilket alltid ar trevligt, och en utomjordisk solnedgang over Mam Tor berget.

Inga kommentarer: