lördag 30 januari 2010

Andra bullar!

När jag är stressad brukar jag 1. shoppa, 2. promenera, 3. städa och 4. - BAKA.

Efter denna vecka har jag behövt ta till alla medel inklusive hårfrisörskebesök och nu känner jag mej ganska nöjd och utvilad faktiskt. Och att ha skafferiet fullt av bullar och semlor är ju en trevlig bonus. Dessutom fick jag mej ett skratt under min hejdlösa shopping på Sainsbury's i eftermiddags när den stackars manliga kassören fick slå in trosa på linne på top på t-shirt och trasslade in sej i galgarna och först tyckte det var så ofantligt pinsamt tills jag med en kommentar gjorde det klart att jag uppfattade det roliga i situationen och han började fnissa lite själv.

-Kan du inte storhandla mat som annat folk på en lördag, sa han. Jag vet inte hur man gör med kläder och hur man ska vika dom!
-Nej, jag föredrar att storhandla trosor, sa jag.
-Det skulle man kanske ta och börja med, sa den äldre damen bakom.

Kanelsnurror Semlor med MYCKET kardemumma i bullarna Små små pyttesemlor som är värt besväret för att de är så söta!

Swedish buns with butter and cinnamon (top) and marsipan, cardamum and whipped cream (bottom). Baking for me is a way of winding down, which i need after a terrible week. Using all my weapons to beat stress today and yesterday - shopping, going for walks, household cleaning and even having a haircut - I now finally feel quite relaxed.

2 kommentarer:

mamma sa...

Mmmmm.....vad härligt mycket gott! Och kul med shoppingäventyr, själv köpte jag Muminkalsonger till en viss till dig närståendes födelsedag och frågade den unge manlige expediten om storleken var normal:-) och han såg alldeles förskräckt och generad ut, jag tänkte inget alls på det i denna upplysta tid utan ville bara veta om Large motsvarade Large i de andra modellerna:-)Och sen ville jag veta om han möjligen hade Mumintanttrosor också;-)

mamma sa...

Det var bara lilla M och hon fnissade med handen för munnen och såg lite filurig ut.