lördag 23 januari 2010

Poesi utan krångel

Tittar på Stjärnorna på Slottet. Och Tommy Körberg berättar om musikalen Chess. Och jag funderar lite på hur Björn och Benny (och just i detta fall Tim Rice) verkligen skrivit några riktigt poetiska rader. Det är djup i allting, bara man letar ordentligt.



Nothing is so good it lasts eternally
Perfect situations must go wrong
But this has never yet prevented me
Wanting far too much for far too long.
Looking back I could have played it differently
Won a few more moments who can tell
But it took time to understand the man
Now at least I know I know him well.

3 kommentarer:

mamma sa...

Tyckte det var bra ikväll och kvällens huvudperson med. Män tar tid på sig att mogna och ta ansvar och om och om igen får man veta att många haft en dålig start som tynger lång tid.

Elisabet. sa...

I tjugofem år var mina föräldrar gifta.

Ändå .. jag minns att mamma en gång sade till mig att ..."egentligen undrar jag om jag känner Ivar ...?"

Då hade det nog gått tjugotre av dom tjugofem åren.

mamma sa...

Det är så sant. Det är skrämmande hur svårt det är att lära känna en människa och jag lär fortfarande.