söndag 31 januari 2010

Första månaden på 2010 är snart över

Vårsolen har börjat skina. Igår när jag gick på The Moor och stannade upp en stund så blev mitt hår på bakhuvudet alldeles varmt av solen för första gången på mycket länge. Och turligt var det att lite hopp kom om våren, för den här månaden har sannerligen inte varit rolig. Allt skräp som kan falla fick för sej att göra det just nu på en gång. Snökaos. Iskaos. Jobbkaos. Och personligt kaos.

Jag kollar på den nya serien Landet Brunsås på SVT (tack för tipset Karin!) och får höra förklaringen till varför vi svenskar är så bra på att tugga, sväja och gå vidare - vi är vana vid härsken sill och rutten potatis och äta ska man göra snabbt, effektivt och utan att känna efter. Därför är vi också så glada i att välkomna allt nytt och modernt för sämre kan det ju inte bli.

Men just denna månad är jag tacksam att ha denna förmåga. Keep calm and carry on. Och februari blir säkert bättre.

PS. Ingen svensk vann CBB iår. Vinnaren blev Alex Reid, Katie Price pojkvän.

1 kommentar:

mamma sa...

Såg blå himmel här med idag, visserligen kallt men solen lyste starkt. Åkte pulka med lilla M och sen ville hon klättra i träd men det tänkte jag avstå ifrån;-) jag trodde inte att hon kunde det men rätt var det var så hade hon klättrat upp en bra bit och snön nådde upp till armhålorna på henne när hon kravlade ut i skogen så jag var tvungen att ge mig ut i det också. Gräddade våfflor sen och såg Pettsons julkalender och hon blev så inspirerad så hon gjorde massor med paket här och delade ut. Ibland var det födelsedag, ibland julafton och vi fick sjunga passande repertoar allt eftersom:-)Nu städar jag.....