onsdag 1 april 2009

April Fool's Day

Det är ingen som har skojat med mej idag. Däremot så har en handfull kollegor och klienter på jobbet trott att jag har skojat fast jag inte alls hade det. Så jag behövde säga allting flera gånger och ge bevis för att det jag sa var sant! Det belyser ju hur galet det är på mitt jobb i största allmänhet!

Men detta var lite kul, från svenska Metro:

Metro (annonssida)

Från och med nästa vecka inför SL förbud mot att stå på vänster sida i tunnelbanans rulltrappor. Den som överträder förbudet bestraffas med 500 kronor i böter, så kallad ståpeng.

2 kommentarer:

mamma sa...

Puss älskling! Tänkt mycket på dig idag och skönt du är hemma nu efter en lång dag.

På balkongen kom lavendeldoft i solen så jag hoppas de två lavendelplantorna har överlevt vintern, verkar ju så. Jag hade isolerat krukorna, spännande att se om det kommer nya blad. Kram

Ragnhild sa...

Jag missade helt och hållet 1 april och att man är tillåten att driva med folk och "ljuga"..

Kul med kommentaren om snabbaste resvägen. Du ska se att det går fortare att cykla från Stansted än att ta tåget.

Vart kommer du in och vart ska du? Jag kanske kan insidetipsa lite...

Kram