lördag 4 april 2009

Pyssel på balkongen

Har passat på att vara lite i min lilla trädgård idag eftersom det är så otroligt vackert vårväder och försökt få lite liv i de stackars övervintrade växterna. Jag blev glatt förvånad att hitta lite knoppar här och var!

Min kära citroncypress har växt en meter sen jag köpte den ... Och min vinbärsbuske ser ut att leva!

Påskprimula! Och en växt vars namn jag inte kan men som växer hejdlöst och är urenkel att ta nya skott ifrån och plantera igen och igen ...

En lök som ser ut att vara en hyacint har kommit upp i joxlådan som jag lämnat åt sitt öde ... Detta lilla fynd från Rusta ser dock till att det alltid är sommar på min balkong!

2 kommentarer:

Isabell sa...

gula blomman ser jatte fin ut!

Mamma sa...

Tyckte jag anade liv i vinbärsbusken i februari. Spännande att se om den växer sig större nu i år. Med massor av bär:-)Ser fint ut på er balkong. I lördags länsade folk affärerna på blommor här för det var sommarväder, men bara då, vet vi idag. Jag slog till på vita violer för de brukar växa fantastiskt på vår balkong. Av samma sort jag pressade till placeringskorten till ert bröllop. Då växte de i tusental, bara vällde fram.
Puss mamma