lördag 25 april 2009

Makens namnsdag

Idag är det St Marcus Day så jag ska laga makens favoriträtt ikväll, lamb shank med potatismos och honungsglaserade morötter. Jag har försökt hitta en svensk översättning på lamb shank men är lite osäker, för det finns väl ingenting som heter lamm-lägg? Shank verkar iallafall komma från fornnordiskans skank, typ skenben (Astrid Lindgren använde ofta detta ord i sina böcker minns jag). Lammskenben låter ju inte så gott, men det är nog vad det handlar om. Eller det kan kanske möjligen vara ett lår också. Hursomhelst ska köttet koka i evigheter vilken totalt infiltrerar mina ideer om att åka till en park och sola, fast det är lite växlande moln idag så det gör nog inget. Ingenting spännande på TV heller så medan jag går och öser lammet då och då tittar jag på Snooker, som faktiskt har en väldigt lugnande effekt på mej. Dovt mumlande gubbar och små kluckande puttljud från kloten. Spelet begriper jag inte alls.

Jag tittade på Inför Eurovision igår över nätet och samtliga i juryn gav detta bidrag 0 poäng. Jag börjar förstå varför maken väljer att strunta i Eurovision! Detta bidrag tävlar i samma semifinal som Sveriges bidrag ... Om det slår Malena så blir det fajt här hemma!

1 kommentar:

Johanne Ländin sa...

Har du sett det norska bidraget?
Det tippas som segrare enligt svenska kvällstidningar.

Men i England tar man väl fortfarande inte melodifestivalen på allvar eller har det ändrat sig?