onsdag 15 april 2009

Mycket ska man få se ...

... innan ögonen trillar av.

1. Igår hade en stor procent av alla engelsmän jag träffade ont i magen och/eller migrän från överdrivet chokladäggsätande under påskhelgen ... Vuxna som barn. Det verkade vara helt legitimt att beklaga sej och nästan be att få gå hem för att man hade ett sånt godismagknip. Jag kände inte någon större sympati. Vi svenskar förväntas ju klara av ett helt julbord minst tre gånger om året utan gnäll.

2. Lunchen som serverades igår på en skola var ... Korv i pannkaka med krossade tomater. Alltså är det bara jag som tycker detta är lite udda? En googlesökning fick 1,750,000 träffar så det är uppenbarligen ett känt fenomen. Det var inte pannkaka med en korv bredvid, utan verkligen korv inbakade i pannkakor. Efter lite forskning verkar detta vara en amerikansk grej, så jag ska inte säga så mycket om The English. Än. Kolla denna bild. Gott?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rätten heter Toad in the hole. Mycket gott! Har inget att göra med den amerikanska korven inlindad i pannkaka.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toad_
in_the_hole

Lillan

Karin sa...

Och den är Artificial Blueberry Flavored också! (Som om det vore nåt att skryta med!?) Prickarna, som jag antar ska vara blåbären, gör ju bara att det ser ut som pinnen har fått en väldigt mystisk (köns-)sjukdom...

Korv, pannkakor och blåbär... Blä!

Karin sa...

Har man nånsin sett hur blåbär beter sig när dom hamnar i nån form av smet eller deg så vet man ju att det definitivt inte är så där. :) Hade dom inte kunnat göra det lite mer trovärdigt? Dom där ser typ ut som hudfläckarna som klarinettläraren Berndt hade på händerna...
Nej, jag kommer inte ihåg 85% ost, berätta!! Det verkar roligt, hur kan jag glömma nåt sånt!?

Karin sa...

Analog ost.... Fräscht! Vi var ju "on to something", vi skulle ha utforskat det mer och gjort karriär på det. Det har Mats-Eric Nilsson gjort. :) Han har skrivit en bok som heter Den hemliga kocken som det har pratats massor om här hemma. Jag har köpt den men inte läst den än. Handlar om allt konstigt som dom tillsätter i mat...