fredag 30 september 2016

Djur, vänner och fika

När det kommer flera intensiva jobbveckor på raken med en eller ingen dag ledig så anstränger jag mej som allra mest att ägna varje liten ledig plätt och något som ger energi. Det blir sådant som träning, promenader i naturen, att umgås med vänner, djur och att fika något riktigt gott. De räcker med några timmar här och där, minuter ibland. Små doser av andra intryck och vila.

Min katt, med otroliga hälsoeffekter, det räcker att titta på henne såhär när hon sover så bir man lugn och glad.
Alla katter i trädgården är också härliga.
En natt kom jag i säng väldigt sent, vid två, för jag var så uppe i varv efter jobbet. Då kom hon fram och la sej vid mej såhär fint med tassarna ihop, betraktade mej en stund och blinkade långsamt och började spinna. Ville liksom inte ha något utan bara vara där.

Åt lunch en dag med den här gulliga krabaten och hennes matte.
Provat våfflor på ett kanadensiskt kafe, jättemysigt ställe! Finaste maple syrup till allt.
Skojig hållare

Gosig grannkisse. Hälsar alltsom oftast på detta sätt.

4 kommentarer:

Monica sa...

Åh så gullig hon är! Helt underbar! Och gillar fina vovven också, hon är ju så glad jämt:-) och vilka härliga miljöer, ja du är ett proffs på att ta vara på minuterna.

Steel City Anna sa...

Mamma: ja, jag har utvecklat det till en konst :) gillar att komma ut, ar jag hemma tanker jag bara pa sant som maste goras dar. Sen kan jag ha mindfulness med kissen :)

Annika sa...

Din katt. Vilken sötis. Visst är det hon som är en mkt gammal dam?
Ser ut att trivas med livet till 100!
Japp, härligt att träffa vänner, få energi etc.
Det det fiket ser skönt rustikt ut. Ha en toppenhelg nu, Anna. Må energin flöda!!

Steel City Anna sa...

Annika: ja, hon blir 19 i januari :) en riktig gosegris ar hon!

Gillade fiket jattemycket bade pga maten och de mysiga fatoljerna och allt tra :)

Detsamma!