söndag 22 september 2013

En fin helg

Det har varit en solig och härlig helg. Även om jag har jobbat båda dagarna så här det känts som att jag varit ledig när det inte har inbegripit varken jour eller 36-timmars pass. Jag har hunnit massor av trevligheter. Foten läker så sakteliga. Jag känner mej klar i huvudet, närvarande, glad. Jag vaknar tidigt om mornarna och idag stod jag utanför Boots tio minuter innan de öppnade, ivrig att hämta ut några foton, tillsammans med pensionärerna. Jag mår inte illa längre, inte ens med den starka antibiotikakuren, och är inte yr. Istället för begär efter cheesecake och munkar med sylt äter jag kastruller med kokta morötter med smör på, precis som när jag var liten hos mormor. Jag börjar helt enkelt känna mej som mej själv igen.

Ikväll åkte vi och tittade på solnedgången och kvällshimlen vid Redmires Reservoirs. Nu väntar ett bad, en kopp te och en film. Veckan som kommer blir full fart framåt, men jag är redo och beredd.











3 kommentarer:

Monica sa...

Åh så underbart vackert det är där, vilka vackra foton du tagit!
Och livet är också vackert:-), skönt med en förändring till mer normala arbetstider även om du arbetar heltid plus mer alltid så är det inte 100 timmarsveckor, usch jag får rysningar när jag tänker på dem.

pappa sa...

Så stämningsfullt!

Steel City Anna sa...

Pappa: Visst är det fint där, åker en sväng dit ganska ofta.

Mamma: Det är oerhört stor skillnad.