lördag 20 juli 2013

Favoritställe

Mitt absoluta favoritställe i det nya huset. Här sitter jag och myser och pyser så det ryker ur öronen. Adventsljusstaken ja, den ska jag ha där jämt. Det ni.


Och det är mumintroll och det är Yorkshire te och det är Allas och det är filtar och här ska jag minsann sitta ofta.


Märk väl, här har jag byggt ett stilleben. När jag var liten och tyckte om att rita trodde jag att stilleben var när man målade någon vars ben var väldigt väldigt stilla.
Jag älskar tvätt på tork.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jag tror att mamma skulle ha tyckt alldeles omåttligt bra om dig, Anna!

Dessutom delar ni ju åsikten att man kan ha adventsstaken uppe året om.

"Det är ju bara lampor som sitter lite annorlunda ...?" sa hon till den häpna vårdpersonalen på gruppboendet, när dom ville ta ner staken som hon tagit fram mitt i sommaren.

Vi looog.
Visste att det där hade inte alls med demens att göra.

Monica sa...

Alldeles ljuvligt ser det ut och jag förundras över att ni aldrig har sönder något mellan alla flyttar och att du vet var saker och ting finns. Nu kan ni "stilla" er vid stilleben och advenstsljusstakar:-), ja ingen engelsman vet väl vad det är, en annan sorts lampor bara och säkert något trendigt, snart har hela gatan adventsljusstakar:-) och så skönt du kan ordna nu som du vill ha det (och maken;-). Ser så lugnt och trivsamt ut att titta ut över dels tvätten och staden där i bakgrunden.

Steel City Anna sa...

Elisabet: ja din mamma tänkte helt klart där, klart man ska piffa upp lite när man kan :)

Mamma: det är för att jag är så oerhört organiserad och lite galen :)

Monica sa...

Ja du har ju bra påbrå förstås, men så mycket som du haft och har omkring dig så blir jag förvånad ändå.